Monday, 24 September 2007

Public transport, eh?

I had a longish journey to make this afternoon, and for a change I decided to get an express coach. The driver asked me for £8.10, so I handed her £10.10 and waited for my £2 change. She didn't notice the 10p, which she dropped. She scrutinised the tenner as though it were a £9 note issued by Northern Rock before initialling it. The conversation then went as follows -


Driver: Have you got the 10 pence?

Me: I gave you it, you dropped it.

Driver (looking as though I had suggested anal sex): You GAVE me it?

Me: Yes. You didn't notice and you dropped it.

Driver: You never gave me it.

Me: Yes, I did. Look. There it is on the floor.

[Driver eventually deigns to look down and sees the coin].


I had honestly believed that she was not going to allow me on the bus. I wish more people would use public transport, but every time I experience it I can see why people don't.

1 comment:

CresceNet said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).